Society for All
Our mission
We strive for a society where quality education is accessible to everyone, where people feel good and have the chance to reach their full potential. And where, thanks to all this, everyone has a place.
What we do
Quality and accessible education for all, mental health and helping children at risk. These are our main areas of interest in which we want to change our society for the better.
How we do it
With financial support from donors, we implement projects in which we adapt proven methodologies from abroad and test new approaches. We educate, comment on laws, and provide expert opinions. We advise and assist wherever needed.
Our projects
When a child calls for help
Signals
We are setting up a system of early identification of children at risk and effective assistance. We support interdisciplinary cooperation in seven regions of the Czech Republic. We put into practice case meetings, case management method and other functional tools.
E-learning: how to support children and young people with traumatic experiences
e-Lektra
Introducing e-learning, focused on the basics of a trauma-informed approach to children. One of the five modules is dedicated specifically to the issue of childhood trauma in relation to war and forced displacement.
SOFA Academy
We offer a wide range of training courses, seminars and accredited courses to interested professionals and the general public.
Currently no date
Využívání nástrojů AI dětmi: Kde je hranice mezi digitálním a zdravým rozvojem?
free of charge
Currently no date
Основи травмоорієнтованого підходу / Základy trauma respektujícího přístupu
free of charge
Currently no date
Konference SOFA24
Sociální role školy - výzvy a příležitosti (10. října)
CZK 1,490
Library
We have created a range of materials to help you deal with different situations in life, at school or at work.
A publication that offers several tools to support the personal wellbeing of teachers and other teaching staff. The teaching profession is undoubtedly fulfilling but at the same time very demanding, and therefore conscious care for personal wellbeing as a prevention of burnout syndrome must be an integral part of it. The author is our chairperson, Lenka Felcmanová.
Karta poskytuje vodítka k identifikaci ohrožení života, bezpečí a zdraví dítěte. Je určena pro učitele, sociální pracovníky, zdravotníky, policisty, hasiče a další profese, které mohou přijít do kontaktu s ohroženými dětmi. Popisuje postup, jak v případě ohrožení dítěte zajistit jeho ochranu v souladu s jeho nejlepším zájmem a platnými právními předpisy. Ke každé kartě je k dispozici metodika, která poskytuje odborný rámec problematiky identifikace ohroženého dítěte a praktické informace k postupům poskytování podpory.
The Respect, Diversity, Equality, Resilience (RRRR) methodologies were designed for primary and secondary school teachers to develop students' socio-emotional skills and positive relationships.
Připravili jsme pro vás plakáty využitelné v aktivitách zaměřených na rozvoj emočních dovedností dětí v mateřských školách, na základních a středních školách.
Jak negativní zkušenosti v dětství ovlivňují náš další život? Respektovaný výzkum Center pro kontrolu a prevenci nemocí publikovaný v roce 1998 pod označením ACE Study o vlivu negativních zkušeností v dětství (NZD) na zdraví a kvalitu života v dospělosti
Materiály z odborného semináře „Podpora vhodného chování PBIS na celé škole“
Plakáty jsou zaměřeny na rozvoj socio-emočního učení. Můžete je využívat v komunikaci s žáky o náročných situacích a vyhledání odborné pomoci nebo zvládání vzteku. Pro žáky na středních školách přinášíme tipy, jak na stres před maturitou nebo jak se bránit prokrastinaci. Ve škole je možné zařadit práci s plakáty do třídnických hodin nebo komunitních kruhů. Plakáty jsou určené pro děti druhého stupně a střední školy. Metodické materiály byly vytvořeny v rámci projektu financovaného z Fondů EHP 2014-2012
Pomůcka pomáhá dětem rozpoznat svůj aktuální stav. Pokud jsou příliš unavené nebo naopak rozrušené, nemohou se učit. K dosažení rovnováhy jim pomohou seberegulační techniky. Pokud dětem pomůžeme naučit se monitorovat svůj stav, mohou předejít jeho eskalaci a podpořit své učení.
Plakáty jsou zaměřeny na rozvoj socio-emočního učení. Můžete je využívat v komunikaci s dětmi o emocích a řešení problému. Ve škole je možné zařadit práci s plakáty do třídnických hodin nebo komunitních kruhů. Plakáty jsou určené pro děti prvního stupně. Metodické materiály byly vytvořeny v rámci projektu financovaného z Fondů EHP 2014-2012.
Plakát zobrazuje 26 emocí. Materiál je vhodný pro využití v aktivitách zaměřených na rozvoj emočních dovedností dětí v mateřských a základních školách.
Karty (Ú)klid v hlavě podporují seberegulaci a učí děti vnímat vlastní tělo a emoce. Obsahují 27 aktivit zaměřených na zklidnění nebo aktivizaci.
Konverzační hra "Jaký byl tvůj den?" pomáhá dětem reflektovat jejich zkušenosti, názory a postoje vztahující se nejen k prožitému dni. Hra nemá složitá pravidla, obsahuje 32 otázek, které přirozeně podporují vyjadřování dítěte a učí ho poznávat sebe sama a druhé.