Society for All
Our mission
We strive for a society where quality education is accessible to everyone, where people feel good and have the chance to reach their full potential. And where, thanks to all this, everyone has a place.
What we do
Quality and accessible education for all, mental health and helping children at risk. These are our main areas of interest in which we want to change our society for the better.
How we do it
With financial support from donors, we implement projects in which we adapt proven methodologies from abroad and test new approaches. We educate, comment on laws, and provide expert opinions. We advise and assist wherever needed.

Our projects
E-learning: how to support children and young people with traumatic experiences
e-Lektra
Introducing e-learning, focused on the basics of a trauma-informed approach to children. One of the five modules is dedicated specifically to the issue of childhood trauma in relation to war and forced displacement.

SOFA Academy
We offer a wide range of training courses, seminars and accredited courses to interested professionals and the general public.
No term available
How to deal with difficult communication between teacher and parent
Webinář, na kterém vás zasvětíme do metod efektivní komunikace zaměřených na výsledek.
650 Kč (students 400Kč)
Library
We have created a range of materials to help you deal with different situations in life, at school or at work.
A publication that offers several tools to support the personal wellbeing of teachers and other teaching staff. The teaching profession is undoubtedly fulfilling but at the same time very demanding, and therefore conscious care for personal wellbeing as a prevention of burnout syndrome must be an integral part of it. The author is our chairperson, Lenka Felcmanová.
Karta poskytuje vodítka k identifikaci ohrožení života, bezpečí a zdraví dítěte. Je určena pro učitele, sociální pracovníky, zdravotníky, policisty, hasiče a další profese, které mohou přijít do kontaktu s ohroženými dětmi. Popisuje postup, jak v případě ohrožení dítěte zajistit jeho ochranu v souladu s jeho nejlepším zájmem a platnými právními předpisy. Ke každé kartě je k dispozici metodika, která poskytuje odborný rámec problematiky identifikace ohroženého dítěte a praktické informace k postupům poskytování podpory.
S návratem žáků a studentů do školních lavic po letních prázdninách byla spuštěna pilotáž metodik RRRR zaměřujících se na rozvoj sociálních a emočních dovedností.
Připravili jsme pro vás plakáty využitelné v aktivitách zaměřených na rozvoj emočních dovedností dětí v mateřských školách, na základních a středních školách.
Jak negativní zkušenosti v dětství ovlivňují náš další život? Respektovaný výzkum Center pro kontrolu a prevenci nemocí publikovaný v roce 1998 pod označením ACE Study o vlivu negativních zkušeností v dětství (NZD) na zdraví a kvalitu života v dospělosti
Materiály z odborného semináře „Podpora vhodného chování PBIS na celé škole“
