Knihovna: Studie

Chování

Poruchy chování v základním školství v datech

Připravili jsme pro vás analýzu vývoje počtu žáků s poruchami chování v základním školství a souvisejících proměnných (vývoje počtu klientů kurátorů pro děti a mládež, počtu trestných činů spáchaných mladistvými apod.).

PBIS - podpora pozitivního chování dětí a žáků

PBIS - Positive Behavior Intervention and Support je implementační rámec pro výběr a použití výzkumně ověřených preventivních a intervenčních postupů poskytující žákům podporu v oblasti akademické, sociální, emoční a také v oblasti chování. Jeho cílem je nastavit podmínky a procesy ve škole tak, aby se účinně předcházelo problémovému chování žáků.

ACE studie

Jak negativní zkušenosti v dětství ovlivňují náš další život? Respektovaný výzkum Center pro kontrolu a prevenci nemocí publikovaný v roce 1998 pod označením ACE Study o vlivu negativních zkušeností v dětství (NZD) na zdraví a kvalitu života v dospělosti

Distanční vzdělávání

Duševní zdraví

Hodnocení e-learningu: průzkum mezi účastníky kurzu

Hodnocení vychází z průzkumu, který jsme realizovali u 66 respondentů před a po absolvování kurzu. Zkoumali jsme spokojenost s obsahem a reálný dopad na práci účastníků kurzu. Výsledky jsou velmi povzbudivé. Respondenti hodnotí pozitivně jak samotné školení, tak dopad na jejich práci a vnímání stresu.

Individualizovaná podpora žáka

Inkluze

Výsledky výzkumu prezentují dopady reformy společného vzdělávání

Rok poté - Výsledky výzkumu prezentují dopady reformy společného vzdělávání Podle výzkumu, který zjišťoval názory ředitelů a učitelů na dopady reformy společného vzdělávání (inkluzivní novely), se po prvním roce praxe nejvíce zlepšilo financování podpory vzdělávání pro děti se speciálními potřebami. Ředitelé běžných základních škol se však nadále potýkají s nedostatkem asistentů pedagoga nebo speciálních pedagogů. Problém vidí učitelé také ve velkém počtu žáků ve třídách.

Index inkluze - průvodce rozvoje školy na základně inkluzivních hodnot

Index inkluze je průvodce a inspirační databáze cílená na celkový rozvoj škol a vytváření inkluzivního a přátelského prostředí pro všechny děti bez rozdílu.

Legislativa

Ohrožené děti

Hodnocení e-learningu: průzkum mezi účastníky kurzu

Hodnocení vychází z průzkumu, který jsme realizovali u 66 respondentů před a po absolvování kurzu. Zkoumali jsme spokojenost s obsahem a reálný dopad na práci účastníků kurzu. Výsledky jsou velmi povzbudivé. Respondenti hodnotí pozitivně jak samotné školení, tak dopad na jejich práci a vnímání stresu.

PBIS

PBIS - podpora pozitivního chování dětí a žáků

PBIS - Positive Behavior Intervention and Support je implementační rámec pro výběr a použití výzkumně ověřených preventivních a intervenčních postupů poskytující žákům podporu v oblasti akademické, sociální, emoční a také v oblasti chování. Jeho cílem je nastavit podmínky a procesy ve škole tak, aby se účinně předcházelo problémovému chování žáků.

Pandemie

Práva dětí

SVP/Podpůrná opatření

Výsledky výzkumu prezentují dopady reformy společného vzdělávání

Rok poté - Výsledky výzkumu prezentují dopady reformy společného vzdělávání Podle výzkumu, který zjišťoval názory ředitelů a učitelů na dopady reformy společného vzdělávání (inkluzivní novely), se po prvním roce praxe nejvíce zlepšilo financování podpory vzdělávání pro děti se speciálními potřebami. Ředitelé běžných základních škol se však nadále potýkají s nedostatkem asistentů pedagoga nebo speciálních pedagogů. Problém vidí učitelé také ve velkém počtu žáků ve třídách.

Závěry analýzy implementace společného vzdělávání...

MŠMT – Hlavní závěry analýzy implementace společného vzdělávání v základních školách v období 1. 9. 2016 – 31. 10. 2017, celou analýzu si můžete přečíst zde.

Socio-emoční učení

Stres

ACE studie

Jak negativní zkušenosti v dětství ovlivňují náš další život? Respektovaný výzkum Center pro kontrolu a prevenci nemocí publikovaný v roce 1998 pod označením ACE Study o vlivu negativních zkušeností v dětství (NZD) na zdraví a kvalitu života v dospělosti

Trauma

ACE studie

Jak negativní zkušenosti v dětství ovlivňují náš další život? Respektovaný výzkum Center pro kontrolu a prevenci nemocí publikovaný v roce 1998 pod označením ACE Study o vlivu negativních zkušeností v dětství (NZD) na zdraví a kvalitu života v dospělosti

Hodnocení e-learningu: průzkum mezi účastníky kurzu

Hodnocení vychází z průzkumu, který jsme realizovali u 66 respondentů před a po absolvování kurzu. Zkoumali jsme spokojenost s obsahem a reálný dopad na práci účastníků kurzu. Výsledky jsou velmi povzbudivé. Respondenti hodnotí pozitivně jak samotné školení, tak dopad na jejich práci a vnímání stresu.

Uprchlící/UA

Hodnocení e-learningu: průzkum mezi účastníky kurzu

Hodnocení vychází z průzkumu, který jsme realizovali u 66 respondentů před a po absolvování kurzu. Zkoumali jsme spokojenost s obsahem a reálný dopad na práci účastníků kurzu. Výsledky jsou velmi povzbudivé. Respondenti hodnotí pozitivně jak samotné školení, tak dopad na jejich práci a vnímání stresu.

Wellbeing

PBIS - podpora pozitivního chování dětí a žáků

PBIS - Positive Behavior Intervention and Support je implementační rámec pro výběr a použití výzkumně ověřených preventivních a intervenčních postupů poskytující žákům podporu v oblasti akademické, sociální, emoční a také v oblasti chování. Jeho cílem je nastavit podmínky a procesy ve škole tak, aby se účinně předcházelo problémovému chování žáků.