Knihovna: Plakát
Zde najdete veškeré oficiální materiály, které pro vás vytváříme.
PBIS
Tento plakát je určen k tomu, aby děti lépe pochopily své osobní hranice a práva, jako je například právo na vlastní názor, právo udělat chybu či na vyjádření pocitů.
Plakát Vzkazy pro sebe obsahuje pozitivní afirmace, které děti mohou využít k posílení svého sebevědomí a k rozvoji zdravého vztahu k sobě samým.
Plakát motivuje děti k rozvíjení růstového myšlení (tzv. „growth mindset“), což je přístup, který podporuje vytrvalost a vůli učit se z chyb.
Tento plakát slouží jako vizuální návod pro děti, jak se správně soustředit během vyučování.
Tento plakát zdůrazňuje, jak velký vliv mají slova, která říkáme.
Tento plakát se zaměřuje na respekt ve třech oblastech: respekt k sobě, k druhým a k okolí.
Plakát ukazuje různé úrovně hlasitosti a jejich vhodné použití v různých situacích.
Tento plakát pomáhá dětem pochopit a zvládat své emoce, zejména hněv.
Podpora ohrožených dětí
Infografika Bezpečnostní plán vznikla jako podpora dětem, svědkům domácího násilí. Mapuje možnosti dítěte v nelehké situaci a poskytuje kontakt na služby Linky bezpečí. Můžete ji vyvěsit v prostorách, kde se pohybují děti: například na chodbě či ve školní třídě. Materiál vznikl v rámci projektu PorT: Porozumění traumatu.
Infografika podporuje včasnou identifikaci a pomoc ohroženým dětem. Radí pracovníkům ve vzdělávání a sociální oblasti, jak se zachovat, je-li dítě v akutním ohrožení a jaké kroky podstoupit, pokud si všimneme varovných signálů v chování či fyzické kondici dítěte. Materiál vznikl v rámci projektu PorT: Porozumění traumatu.
Prevence násilí v blízkých vztazích
Rodičovské kompetence
Tento plakát zdůrazňuje sílu pozitivní komunikace a ukazuje starším dětem (i dospívajícím), jak volit slova, která mohou druhé potěšit, namísto těch, která by mohla ublížit.
Materiál „Doma na pohodu“ vznikl v rámci projektu Signály při spolupráci odborníků mezioborové platformy v ORP Chomutov. Prevence duševních obtíží dětí začíná v rodinách a rodiče sami mají mnoho možností, jak svému dítěti v jeho vývoji prospět. Smyslem materiálu je povzbudit rodiče v respektujícím přístupu k dětem a nabídnout jim pomoc v případě, že si v některých oblastech nevědí rady.
Socio-emoční učení
Zmírňování stresu před maturitou – praktické tipy pro klidnější přípravu.
Infografika nabízí tipy a strategie pro efektivní učení. Přináší praktický přehled ověřených technik, které pomáhají žákům lépe si zapamatovat nové informace.
Tento plakát slouží jako vizuální podpora při rozvoji seberegulačních dovedností u dětí v předškolním věku. Ukazuje konkrétní kroky, které mohou dítěti pomoci zvládnout intenzivní emoční prožitky a znovu nalézt vnitřní rovnováhu. Plakát posiluje schopnost seberegulace. Vhodný je pro využití v prostředí mateřské školy, školní družiny i doma.
Tento plakát dětem jednoduše vysvětluje, co znamená mindfulness, neboli bdělá přítomnost. Učitelé mohou plakát využít při procvičování pozornosti a klidného dýchání, při třídnických hodinách nebo jako podklad pro společnou diskuzi. Vystavený ve třídě pak děti denně podporuje v tom, aby si našly chvíli klidu a uvědomění v běžném dni.
Plakát je určený dětem v předškolním věku a pomáhá dětem lépe porozumět emocím a jejich významu.
Plakát dětem přináší přehled dvou typů přístupů k řešení obtížných situací: proaktivních, které pomáhají aktivně a pozitivně situaci zvládnout, a reaktivních, které často situaci oddalují nebo zhoršují. Ukazuje, jaké konkrétní kroky mohou děti podniknout, aby si ulevily a našly řešení, a zároveň upozorňuje na činnosti, které problém neřeší, ale spíše ztěžují jeho zvládnutí. Učitelé mohou plakát využít při práci na rozvoji schopností seberegulace a efektivního zvládání stresu. Zavěšený ve třídě pak slouží jako užitečná pomůcka pro posilování zodpovědného a zdravého přístupu k náročným situacím.
Plakát je určený dětem v předškolním věku a pomáhá jim vyjádřit pocity během dne.
Tento plakát pomáhá dětem lépe rozpoznat a pojmenovat své aktuální emoce na škále pocitů. Učitelé mohou plakát využít při diskuzi o emocích a seberegulaci, například při třídnických hodinách nebo individuálních rozhovorech. Zavěšený ve třídě pak slouží jako praktický nástroj, který dětem pomáhá vnímat své pocity, lépe je zvládat a komunikovat o nich.
Plakát je určený dětem v předškolním věku a znázorňuje čtyři základní emoce.
Tento plakát přibližuje dětem tělesné projevy emocí, a podporuje tak jejich schopnost seberegulace. Pomáhá dětem propojit konkrétní emoci s tím, jak ji mohou vnímat ve svém těle, což je důležitý krok k rozpoznání a pojmenování emocí. Plakát využívá metafory a přispívá k rozvoji emoční gramotnosti u dětí předškolního a mladšího školního věku. Lze jej využít při skupinových diskusích, ve třídních kruzích i při individuální práci s dítětem.
Plakát zobrazuje 26 emocí. Materiál je vhodný pro využití v aktivitách zaměřených na rozvoj emočních dovedností dětí v mateřských a základních školách.
Tento plakát dětem pomáhá pojmenovat a rozpoznat různé emoce, které mohou v průběhu dne prožívat. Slouží jako jednoduchá pomůcka k podpoře emočního uvědomění a otevřené komunikace o pocitech. Učitelé mohou plakát využít při třídnických hodinách, při rozhovorech s dětmi nebo jako výchozí bod pro společnou diskuzi. Zavěšený ve třídě dětem připomíná, že všechny pocity jsou přirozené a je v pořádku o nich mluvit.
Plakát je určený dětem v předškolním věku a znázorňuje škálu vzteku.
Plakát přehledně a srozumitelně představuje deset jednoduchých technik, jak si poradit se vztekem. Vede děti k tomu, aby své pocity rozpoznaly a naučily se je zvládat zdravým způsobem. Učitelé mohou plakát využít k podpoře a k povzbuzení dětí, aby se naučily reagovat klidně a s respektem k sobě i ostatním.
Situační kartičky pro děti v MŠ
Plakát přehledně a srozumitelně vysvětluje dětem, jaké možnosti mají, pokud potřebují pomoc s náročnými životními situacemi nebo duševními obtížemi. Informuje o roli a službách výchovného poradce, psychologa, dětského lékaře a psychiatra. Plakát zároveň objasňuje, kdy a jak se služby hradí, a zdůrazňuje, že je v pořádku o pomoc požádat. Učitelé mohou plakát využít k podpoře otevřeného dialogu o duševním zdraví a k povzbuzení dětí, aby se nebály vyhledat pomoc, když ji potřebují.
Tento plakát pomáhá dětem lépe porozumět různým stupňům hněvu a souvisejícím pocitům, které se projevují jak v mysli, tak v těle. Ukazuje, jak se mohou emoce měnit, a jak je důležité tyto stavy rozpoznat a naučit se s nimi pracovat. Učitelé mohou plakát využít při nácviku seberegulace a zvládání stresových situací. Zavěšený ve třídě slouží jako užitečná pomůcka pro děti.
Tento plakát pomáhá dětem lépe rozpoznat, jak velký je jejich problém, a podle toho zvolit vhodný způsob, jak s ním naložit. Učitelé mohou plakát využít při rozvoji dovedností sebeuvědomění a řešení situací, při třídnických hodinách nebo jako podklad pro společnou diskusi o tom, jak se postavit k různým obtížím. Zavěšený ve třídě slouží jako praktická pomůcka, která dětem připomíná, že každý problém má své řešení.
Plakát nabízí soubor tipů, které pomáhají studentům lépe zvládat období příprav na maturitu. Připomíná zásady zdravého životního stylu, účinného plánování i aktivního učení. Obsahuje doporučení, jak si rozvrhnout čas, jak si dopřát odpočinek a pohyb, i jak využít podporu rodiny, přátel a učitelů. Učitelé jej mohou využít při třídnických hodinách nebo přípravě maturantů k diskusi o zvládání stresu. Umístěný ve třídě nebo na chodbě školy pak poskytuje studentům motivaci i praktické rady pro klidnější a sebevědomější zvládnutí náročného období.
Tento plakát přináší dětem přehled jednoduchých a praktických způsobů, jak mohou řešit nepříjemnou situaci. Učitelé mohou plakát využít při nácviku dovedností řešení problémů, při třídnických hodinách nebo jako podklad pro společnou diskusi o tom, jak zvládat náročné situace. Zavěšený ve třídě pak slouží jako každodenní připomínka, že existuje více cest, jak dosáhnout řešení, a že požádat o pomoc je v pořádku.
Plakát dětem nabízí praktické tipy, jak lépe zvládat prokrastinaci. Učitelé mohou plakát využít při rozvoji socio-emočních dovedností. Zavěšený ve třídě pomáhá dětem osvojit si efektivní způsoby práce a překonat prokrastinaci.
Plakát pomáhá dětem v předškolním věku lépe porozumět intenzitě vlastních emocí. Jednoduchým a srozumitelným způsobem ukazuje, že emoce mohou být různě velké, a nabízí jednoduchý návod, jak s nepříjemnými emocemi pracovat. Slouží jako vizuální podpora pro rozvoj seberegulačních dovedností. Vhodný pro použití v mateřské škole, školní družině i doma.
Tento plakát dětem připomíná, že i nepříjemné emoce jsou přirozenou součástí lidského prožívání. Ukazuje, že cítit se nepříjemně není slabost, ale běžná součást života, a zdůrazňuje, jak je důležité o svých pocitech mluvit. Učitelé mohou plakát využít k bezpečné komunikace ve třídě. Zavěšený plakát pak dětem pomáhá cítit se pochopené a podporované.
Plakát pomáhá dětem v předškolním věku lépe porozumět, jak se různé emoce projevují. Přehledně a názorně ukazuje, co „dělá“ radost, smutek, strach či hněv, a tím podporuje schopnost děti své pocity pojmenovat a sdílet. Slouží jako vizuální podpora při rozvoji emoční gramotnosti. Vhodný pro použití v mateřské škole, na prvním stupni ZŠ i doma.
Plakát je určený dětem v předškolním věku a znázorňuje jednoduché seberegulační strategie.
Plakát je určený dětem v předškolním věku a pomáhá rozpoznat a regulovat emoce.
Společné vzdělávání
Trauma respektující přístup
Stres má dvě podoby. Jednu, která nám pomáhá růst a druhou, která nás zraňuje. Stejně působí i na děti. Některé z nich zažily či zažívají nepříznivé zkušenosti, které ovlivnily jejich chování. Infografika nám nabízí přístupy, pomocí kterých můžeme tyto děti podpořit. Materiál vznikl v rámci projektu PorT: Porozumění traumatu.
Infografika je určena pracovníkům ve vzdělávání či v sociální oblasti, kteří se setkávají, nebo se mohou setkat s dítětem s náročným chováním. Popis kroků je velmi stručný, materiál slouží k upevnění znalostí načerpaných během 16 kurzu Trauma respektující přístup jako řešení náročného chování u dětí.
Zažili jste situaci, kdy se Vám vypařily z hlavy naučené informace a vy jste nebyli schopní přemýšlet? Může se nám to stát během stresující zkoušky, ale i vlivem vážnějších událostí. Co se s dětmi (i námi) v takové okamžiky děje? To pomáhá blíže poznat nová infografika.
Pomůcka pomáhá dětem rozpoznat svůj aktuální stav. Pokud jsou příliš unavené nebo naopak rozrušené, nemohou se učit. K dosažení rovnováhy jim pomohou seberegulační techniky. Pokud dětem pomůžeme naučit se monitorovat svůj stav, mohou předejít jeho eskalaci a podpořit své učení.