Knihovna: Plakát
Zde najdete veškeré oficiální materiály, které pro vás vytváříme.
PBIS
Tento plakát slouží jako vizuální návod pro děti, jak se správně soustředit během vyučování.
Tento plakát je určen k tomu, aby děti lépe pochopily své osobní hranice a práva, jako je například právo na vlastní názor, právo udělat chybu či na vyjádření pocitů.
Plakát Vzkazy pro sebe obsahuje pozitivní afirmace, které děti mohou využít k posílení svého sebevědomí a k rozvoji zdravého vztahu k sobě samým.
Plakát motivuje děti k rozvíjení růstového myšlení (tzv. „growth mindset“), což je přístup, který podporuje vytrvalost a vůli učit se z chyb.
Tento plakát zdůrazňuje, jak velký vliv mají slova, která říkáme.
Tento plakát se zaměřuje na respekt ve třech oblastech: respekt k sobě, k druhým a k okolí.
Plakát ukazuje různé úrovně hlasitosti a jejich vhodné použití v různých situacích.
Tento plakát pomáhá dětem pochopit a zvládat své emoce, zejména hněv.
Podpora ohrožených dětí
Infografika podporuje včasnou identifikaci a pomoc ohroženým dětem. Radí pracovníkům ve vzdělávání a sociální oblasti, jak se zachovat, je-li dítě v akutním ohrožení a jaké kroky podstoupit, pokud si všimneme varovných signálů v chování či fyzické kondici dítěte. Materiál vznikl v rámci projektu PorT: Porozumění traumatu.
Infografika Bezpečnostní plán vznikla jako podpora dětem, svědkům domácího násilí. Mapuje možnosti dítěte v nelehké situaci a poskytuje kontakt na služby Linky bezpečí. Můžete ji vyvěsit v prostorách, kde se pohybují děti: například na chodbě či ve školní třídě. Materiál vznikl v rámci projektu PorT: Porozumění traumatu.
Prevence násilí v blízkých vztazích
Rodičovské kompetence
Tento plakát zdůrazňuje sílu pozitivní komunikace a ukazuje starším dětem (i dospívajícím), jak volit slova, která mohou druhé potěšit, namísto těch, která by mohla ublížit.
Materiál „Doma na pohodu“ vznikl v rámci projektu Signály při spolupráci odborníků mezioborové platformy v ORP Chomutov. Prevence duševních obtíží dětí začíná v rodinách a rodiče sami mají mnoho možností, jak svému dítěti v jeho vývoji prospět. Smyslem materiálu je povzbudit rodiče v respektujícím přístupu k dětem a nabídnout jim pomoc v případě, že si v některých oblastech nevědí rady.
Socio-emoční učení
Tento plakát slouží jako vizuální podpora při rozvoji seberegulačních dovedností u dětí v předškolním věku. Ukazuje konkrétní kroky, které mohou dítěti pomoci zvládnout intenzivní emoční prožitky a znovu nalézt vnitřní rovnováhu. Plakát posiluje schopnost seberegulace. Vhodný je pro využití v prostředí mateřské školy, školní družiny i doma.
Tento plakát přibližuje dětem tělesné projevy emocí, a podporuje tak jejich schopnost seberegulace. Pomáhá dětem propojit konkrétní emoci s tím, jak ji mohou vnímat ve svém těle, což je důležitý krok k rozpoznání a pojmenování emocí. Plakát využívá metafory a přispívá k rozvoji emoční gramotnosti u dětí předškolního a mladšího školního věku. Lze jej využít při skupinových diskusích, ve třídních kruzích i při individuální práci s dítětem.
Zmírňování stresu před maturitou – praktické tipy pro klidnější přípravu.
Infografika nabízí tipy a strategie pro efektivní učení. Přináší praktický přehled ověřených technik, které pomáhají žákům lépe si zapamatovat nové informace.
Situační kartičky pro děti v MŠ
Plakát je určený dětem v předškolním věku a znázorňuje škálu vzteku.
Plakát je určený dětem v předškolním věku a znázorňuje jednoduché seberegulační strategie.
Plakát je určený dětem v předškolním věku a pomáhá rozpoznat a regulovat emoce.
Plakát je určený dětem v předškolním věku a pomáhá dětem lépe porozumět emocím a jejich významu.
Plakát je určený dětem v předškolním věku a pomáhá jim vyjádřit pocity během dne.
Plakát je určený dětem v předškolním věku a znázorňuje čtyři základní emoce.
Plakát zobrazuje 26 emocí. Materiál je vhodný pro využití v aktivitách zaměřených na rozvoj emočních dovedností dětí v mateřských a základních školách.
Společné vzdělávání
Trauma respektující přístup
Pomůcka pomáhá dětem rozpoznat svůj aktuální stav. Pokud jsou příliš unavené nebo naopak rozrušené, nemohou se učit. K dosažení rovnováhy jim pomohou seberegulační techniky. Pokud dětem pomůžeme naučit se monitorovat svůj stav, mohou předejít jeho eskalaci a podpořit své učení.
Zažili jste situaci, kdy se Vám vypařily z hlavy naučené informace a vy jste nebyli schopní přemýšlet? Může se nám to stát během stresující zkoušky, ale i vlivem vážnějších událostí. Co se s dětmi (i námi) v takové okamžiky děje? To pomáhá blíže poznat nová infografika.
Infografika je určena pracovníkům ve vzdělávání či v sociální oblasti, kteří se setkávají, nebo se mohou setkat s dítětem s náročným chováním. Popis kroků je velmi stručný, materiál slouží k upevnění znalostí načerpaných během 16 kurzu Trauma respektující přístup jako řešení náročného chování u dětí.
Stres má dvě podoby. Jednu, která nám pomáhá růst a druhou, která nás zraňuje. Stejně působí i na děti. Některé z nich zažily či zažívají nepříznivé zkušenosti, které ovlivnily jejich chování. Infografika nám nabízí přístupy, pomocí kterých můžeme tyto děti podpořit. Materiál vznikl v rámci projektu PorT: Porozumění traumatu.