Library: Socio-emotional learning
Here you will find all the official materials we have created for you. Most of them are available only in Czech.
Socio-emotional learning
Plakát pomáhá dětem v předškolním věku lépe porozumět intenzitě vlastních emocí. Jednoduchým a srozumitelným způsobem ukazuje, že emoce mohou být různě velké, a nabízí jednoduchý návod, jak s nepříjemnými emocemi pracovat. Slouží jako vizuální podpora pro rozvoj seberegulačních dovedností. Vhodný pro použití v mateřské škole, školní družině i doma.
Plakát pomáhá dětem v předškolním věku lépe porozumět, jak se různé emoce projevují. Přehledně a názorně ukazuje, co „dělá“ radost, smutek, strach či hněv, a tím podporuje schopnost děti své pocity pojmenovat a sdílet. Slouží jako vizuální podpora při rozvoji emoční gramotnosti. Vhodný pro použití v mateřské škole, na prvním stupni ZŠ i doma.
Plakát přehledně a srozumitelně představuje deset jednoduchých technik, jak si poradit se vztekem. Vede děti k tomu, aby své pocity rozpoznaly a naučily se je zvládat zdravým způsobem. Učitelé mohou plakát využít k podpoře a k povzbuzení dětí, aby se naučily reagovat klidně a s respektem k sobě i ostatním.
Plakát přehledně a srozumitelně vysvětluje dětem, jaké možnosti mají, pokud potřebují pomoc s náročnými životními situacemi nebo duševními obtížemi. Informuje o roli a službách výchovného poradce, psychologa, dětského lékaře a psychiatra. Plakát zároveň objasňuje, kdy a jak se služby hradí, a zdůrazňuje, že je v pořádku o pomoc požádat. Učitelé mohou plakát využít k podpoře otevřeného dialogu o duševním zdraví a k povzbuzení dětí, aby se nebály vyhledat pomoc, když ji potřebují.
Plakát dětem nabízí praktické tipy, jak lépe zvládat prokrastinaci. Učitelé mohou plakát využít při rozvoji socio-emočních dovedností. Zavěšený ve třídě pomáhá dětem osvojit si efektivní způsoby práce a překonat prokrastinaci.
Plakát dětem přináší přehled dvou typů přístupů k řešení obtížných situací: proaktivních, které pomáhají aktivně a pozitivně situaci zvládnout, a reaktivních, které často situaci oddalují nebo zhoršují. Ukazuje, jaké konkrétní kroky mohou děti podniknout, aby si ulevily a našly řešení, a zároveň upozorňuje na činnosti, které problém neřeší, ale spíše ztěžují jeho zvládnutí. Učitelé mohou plakát využít při práci na rozvoji schopností seberegulace a efektivního zvládání stresu. Zavěšený ve třídě pak slouží jako užitečná pomůcka pro posilování zodpovědného a zdravého přístupu k náročným situacím.
Plakát nabízí soubor tipů, které pomáhají studentům lépe zvládat období příprav na maturitu. Připomíná zásady zdravého životního stylu, účinného plánování i aktivního učení. Obsahuje doporučení, jak si rozvrhnout čas, jak si dopřát odpočinek a pohyb, i jak využít podporu rodiny, přátel a učitelů. Učitelé jej mohou využít při třídnických hodinách nebo přípravě maturantů k diskusi o zvládání stresu. Umístěný ve třídě nebo na chodbě školy pak poskytuje studentům motivaci i praktické rady pro klidnější a sebevědomější zvládnutí náročného období.
Tento plakát dětem připomíná, že i nepříjemné emoce jsou přirozenou součástí lidského prožívání. Ukazuje, že cítit se nepříjemně není slabost, ale běžná součást života, a zdůrazňuje, jak je důležité o svých pocitech mluvit. Učitelé mohou plakát využít k bezpečné komunikace ve třídě. Zavěšený plakát pak dětem pomáhá cítit se pochopené a podporované.
Tento plakát pomáhá dětem lépe porozumět různým stupňům hněvu a souvisejícím pocitům, které se projevují jak v mysli, tak v těle. Ukazuje, jak se mohou emoce měnit, a jak je důležité tyto stavy rozpoznat a naučit se s nimi pracovat. Učitelé mohou plakát využít při nácviku seberegulace a zvládání stresových situací. Zavěšený ve třídě slouží jako užitečná pomůcka pro děti.
Tento plakát dětem pomáhá pojmenovat a rozpoznat různé emoce, které mohou v průběhu dne prožívat. Slouží jako jednoduchá pomůcka k podpoře emočního uvědomění a otevřené komunikace o pocitech. Učitelé mohou plakát využít při třídnických hodinách, při rozhovorech s dětmi nebo jako výchozí bod pro společnou diskuzi. Zavěšený ve třídě dětem připomíná, že všechny pocity jsou přirozené a je v pořádku o nich mluvit.
Tento plakát pomáhá dětem lépe rozpoznat, jak velký je jejich problém, a podle toho zvolit vhodný způsob, jak s ním naložit. Učitelé mohou plakát využít při rozvoji dovedností sebeuvědomění a řešení situací, při třídnických hodinách nebo jako podklad pro společnou diskusi o tom, jak se postavit k různým obtížím. Zavěšený ve třídě slouží jako praktická pomůcka, která dětem připomíná, že každý problém má své řešení.
Tento plakát přináší dětem přehled jednoduchých a praktických způsobů, jak mohou řešit nepříjemnou situaci. Učitelé mohou plakát využít při nácviku dovedností řešení problémů, při třídnických hodinách nebo jako podklad pro společnou diskusi o tom, jak zvládat náročné situace. Zavěšený ve třídě pak slouží jako každodenní připomínka, že existuje více cest, jak dosáhnout řešení, a že požádat o pomoc je v pořádku.
Tento plakát pomáhá dětem lépe rozpoznat a pojmenovat své aktuální emoce na škále pocitů. Učitelé mohou plakát využít při diskuzi o emocích a seberegulaci, například při třídnických hodinách nebo individuálních rozhovorech. Zavěšený ve třídě pak slouží jako praktický nástroj, který dětem pomáhá vnímat své pocity, lépe je zvládat a komunikovat o nich.
Tento plakát dětem jednoduše vysvětluje, co znamená mindfulness, neboli bdělá přítomnost. Učitelé mohou plakát využít při procvičování pozornosti a klidného dýchání, při třídnických hodinách nebo jako podklad pro společnou diskuzi. Vystavený ve třídě pak děti denně podporuje v tom, aby si našly chvíli klidu a uvědomění v běžném dni.
Tento plakát slouží jako vizuální podpora při rozvoji seberegulačních dovedností u dětí v předškolním věku. Ukazuje konkrétní kroky, které mohou dítěti pomoci zvládnout intenzivní emoční prožitky a znovu nalézt vnitřní rovnováhu. Plakát posiluje schopnost seberegulace. Vhodný je pro využití v prostředí mateřské školy, školní družiny i doma.
Tento plakát přibližuje dětem tělesné projevy emocí, a podporuje tak jejich schopnost seberegulace. Pomáhá dětem propojit konkrétní emoci s tím, jak ji mohou vnímat ve svém těle, což je důležitý krok k rozpoznání a pojmenování emocí. Plakát využívá metafory a přispívá k rozvoji emoční gramotnosti u dětí předškolního a mladšího školního věku. Lze jej využít při skupinových diskusích, ve třídních kruzích i při individuální práci s dítětem.
Stress relief before graduation - practical tips for calmer preparation.
The infographic offers tips and strategies for effective learning. It provides a practical overview of proven techniques to help learners better retain new information.
Situation cards for children in kindergarten
The material is intended for preschool children and their parents. The activities help children to better navigate their emotions and understand their meaning.
The poster is aimed at pre-school children and depicts a range of anger.
Cards for kindergarten promote self-regulation and teach children to be aware of their own body and emotions. They contain 35 activities aimed at calming or activating.
The socio-emotional learning methodology offers activities to help develop self-knowledge, empathy, cooperation and the ability to cope with challenging situations. Each chapter focuses on a specific area of development and playfully develops skills that will be useful to children throughout their lives.
The poster is aimed at preschool children and illustrates simple self-regulation strategies.
The poster is designed for preschoolers and helps them to recognize and regulate their emotions.
Plakát je určený dětem v předškolním věku a pomáhá dětem lépe porozumět emocím a jejich významu.
The poster is designed for preschoolers and helps them express their feelings during the day.
The poster is designed for preschoolers and depicts the four basic emotions.
Plakát zobrazuje 26 emocí. Materiál je vhodný pro využití v aktivitách zaměřených na rozvoj emočních dovedností dětí v mateřských a základních školách.
Plakáty jsou zaměřeny na rozvoj socio-emočního učení. Můžete je využívat v komunikaci s žáky o náročných situacích a vyhledání odborné pomoci nebo zvládání vzteku. Pro žáky na středních školách přinášíme tipy, jak na stres před maturitou nebo jak se bránit prokrastinaci. Ve škole je možné zařadit práci s plakáty do třídnických hodin nebo komunitních kruhů. Plakáty jsou určené pro děti druhého stupně a střední školy. Metodické materiály byly vytvořeny v rámci projektu financovaného z Fondů EHP 2014-2012
Plakáty jsou zaměřeny na rozvoj socio-emočního učení. Můžete je využívat v komunikaci s dětmi o emocích a řešení problému. Ve škole je možné zařadit práci s plakáty do třídnických hodin nebo komunitních kruhů. Plakáty jsou určené pro děti prvního stupně. Metodické materiály byly vytvořeny v rámci projektu financovaného z Fondů EHP 2014-2012.
Konverzační hra "Jaký byl tvůj den?" pomáhá dětem reflektovat jejich zkušenosti, názory a postoje vztahující se nejen k prožitému dni. Hra nemá složitá pravidla, obsahuje 32 otázek, které přirozeně podporují vyjadřování dítěte a učí ho poznávat sebe sama a druhé.
Karty (Ú)klid v hlavě podporují seberegulaci a učí děti vnímat vlastní tělo a emoce. Obsahují 27 aktivit zaměřených na zklidnění nebo aktivizaci.
Připravili jsme pro vás plakáty využitelné v aktivitách zaměřených na rozvoj emočních dovedností dětí v mateřských školách, na základních a středních školách.
The Respect, Diversity, Equality, Resilience (RRRR) methodologies were designed for primary and secondary school teachers to develop students' socio-emotional skills and positive relationships.