Knihovna: Plakát
Zde najdete veškeré oficiální materiály, které pro vás vytváříme.
PBIS
Tento plakát slouží jako vizuální návod pro děti, jak se správně soustředit během vyučování.
Tento plakát je určen k tomu, aby děti lépe pochopily své osobní hranice a práva, jako je například právo na vlastní názor, právo udělat chybu či na vyjádření pocitů.
Plakát Vzkazy pro sebe obsahuje pozitivní afirmace, které děti mohou využít k posílení svého sebevědomí a k rozvoji zdravého vztahu k sobě samým.
Plakát motivuje děti k rozvíjení růstového myšlení (tzv. „growth mindset“), což je přístup, který podporuje vytrvalost a vůli učit se z chyb.
Tento plakát zdůrazňuje, jak velký vliv mají slova, která říkáme.
Tento plakát se zaměřuje na respekt ve třech oblastech: respekt k sobě, k druhým a k okolí.
Plakát ukazuje různé úrovně hlasitosti a jejich vhodné použití v různých situacích.
Tento plakát pomáhá dětem pochopit a zvládat své emoce, zejména hněv.
Podpora ohrožených dětí
Infografika podporuje včasnou identifikaci a pomoc ohroženým dětem. Radí pracovníkům ve vzdělávání a sociální oblasti, jak se zachovat, je-li dítě v akutním ohrožení a jaké kroky podstoupit, pokud si všimneme varovných signálů v chování či fyzické kondici dítěte. Materiál vznikl v rámci projektu PorT: Porozumění traumatu.
Infografika Bezpečnostní plán vznikla jako podpora dětem, svědkům domácího násilí. Mapuje možnosti dítěte v nelehké situaci a poskytuje kontakt na služby Linky bezpečí. Můžete ji vyvěsit v prostorách, kde se pohybují děti: například na chodbě či ve školní třídě. Materiál vznikl v rámci projektu PorT: Porozumění traumatu.
Prevence násilí v blízkých vztazích
Rodičovské kompetence
Tento plakát zdůrazňuje sílu pozitivní komunikace a ukazuje starším dětem (i dospívajícím), jak volit slova, která mohou druhé potěšit, namísto těch, která by mohla ublížit.
Materiál „Doma na pohodu“ vznikl v rámci projektu Signály při spolupráci odborníků mezioborové platformy v ORP Chomutov. Prevence duševních obtíží dětí začíná v rodinách a rodiče sami mají mnoho možností, jak svému dítěti v jeho vývoji prospět. Smyslem materiálu je povzbudit rodiče v respektujícím přístupu k dětem a nabídnout jim pomoc v případě, že si v některých oblastech nevědí rady.
Socio-emoční učení
Plakát pomáhá dětem v předškolním věku lépe porozumět intenzitě vlastních emocí. Jednoduchým a srozumitelným způsobem ukazuje, že emoce mohou být různě velké, a nabízí jednoduchý návod, jak s nepříjemnými emocemi pracovat. Slouží jako vizuální podpora pro rozvoj seberegulačních dovedností. Vhodný pro použití v mateřské škole, školní družině i doma.
Plakát pomáhá dětem v předškolním věku lépe porozumět, jak se různé emoce projevují. Přehledně a názorně ukazuje, co „dělá“ radost, smutek, strach či hněv, a tím podporuje schopnost děti své pocity pojmenovat a sdílet. Slouží jako vizuální podpora při rozvoji emoční gramotnosti. Vhodný pro použití v mateřské škole, na prvním stupni ZŠ i doma.
Plakát přehledně a srozumitelně představuje deset jednoduchých technik, jak si poradit se vztekem. Vede děti k tomu, aby své pocity rozpoznaly a naučily se je zvládat zdravým způsobem. Učitelé mohou plakát využít k podpoře a k povzbuzení dětí, aby se naučily reagovat klidně a s respektem k sobě i ostatním.
Plakát přehledně a srozumitelně vysvětluje dětem, jaké možnosti mají, pokud potřebují pomoc s náročnými životními situacemi nebo duševními obtížemi. Informuje o roli a službách výchovného poradce, psychologa, dětského lékaře a psychiatra. Plakát zároveň objasňuje, kdy a jak se služby hradí, a zdůrazňuje, že je v pořádku o pomoc požádat. Učitelé mohou plakát využít k podpoře otevřeného dialogu o duševním zdraví a k povzbuzení dětí, aby se nebály vyhledat pomoc, když ji potřebují.
Plakát dětem nabízí praktické tipy, jak lépe zvládat prokrastinaci. Učitelé mohou plakát využít při rozvoji socio-emočních dovedností. Zavěšený ve třídě pomáhá dětem osvojit si efektivní způsoby práce a překonat prokrastinaci.
Plakát dětem přináší přehled dvou typů přístupů k řešení obtížných situací: proaktivních, které pomáhají aktivně a pozitivně situaci zvládnout, a reaktivních, které často situaci oddalují nebo zhoršují. Ukazuje, jaké konkrétní kroky mohou děti podniknout, aby si ulevily a našly řešení, a zároveň upozorňuje na činnosti, které problém neřeší, ale spíše ztěžují jeho zvládnutí. Učitelé mohou plakát využít při práci na rozvoji schopností seberegulace a efektivního zvládání stresu. Zavěšený ve třídě pak slouží jako užitečná pomůcka pro posilování zodpovědného a zdravého přístupu k náročným situacím.
Plakát nabízí soubor tipů, které pomáhají studentům lépe zvládat období příprav na maturitu. Připomíná zásady zdravého životního stylu, účinného plánování i aktivního učení. Obsahuje doporučení, jak si rozvrhnout čas, jak si dopřát odpočinek a pohyb, i jak využít podporu rodiny, přátel a učitelů. Učitelé jej mohou využít při třídnických hodinách nebo přípravě maturantů k diskusi o zvládání stresu. Umístěný ve třídě nebo na chodbě školy pak poskytuje studentům motivaci i praktické rady pro klidnější a sebevědomější zvládnutí náročného období.
Tento plakát dětem připomíná, že i nepříjemné emoce jsou přirozenou součástí lidského prožívání. Ukazuje, že cítit se nepříjemně není slabost, ale běžná součást života, a zdůrazňuje, jak je důležité o svých pocitech mluvit. Učitelé mohou plakát využít k bezpečné komunikace ve třídě. Zavěšený plakát pak dětem pomáhá cítit se pochopené a podporované.
Tento plakát pomáhá dětem lépe porozumět různým stupňům hněvu a souvisejícím pocitům, které se projevují jak v mysli, tak v těle. Ukazuje, jak se mohou emoce měnit, a jak je důležité tyto stavy rozpoznat a naučit se s nimi pracovat. Učitelé mohou plakát využít při nácviku seberegulace a zvládání stresových situací. Zavěšený ve třídě slouží jako užitečná pomůcka pro děti.
Tento plakát dětem pomáhá pojmenovat a rozpoznat různé emoce, které mohou v průběhu dne prožívat. Slouží jako jednoduchá pomůcka k podpoře emočního uvědomění a otevřené komunikace o pocitech. Učitelé mohou plakát využít při třídnických hodinách, při rozhovorech s dětmi nebo jako výchozí bod pro společnou diskuzi. Zavěšený ve třídě dětem připomíná, že všechny pocity jsou přirozené a je v pořádku o nich mluvit.
Tento plakát pomáhá dětem lépe rozpoznat, jak velký je jejich problém, a podle toho zvolit vhodný způsob, jak s ním naložit. Učitelé mohou plakát využít při rozvoji dovedností sebeuvědomění a řešení situací, při třídnických hodinách nebo jako podklad pro společnou diskusi o tom, jak se postavit k různým obtížím. Zavěšený ve třídě slouží jako praktická pomůcka, která dětem připomíná, že každý problém má své řešení.
Tento plakát přináší dětem přehled jednoduchých a praktických způsobů, jak mohou řešit nepříjemnou situaci. Učitelé mohou plakát využít při nácviku dovedností řešení problémů, při třídnických hodinách nebo jako podklad pro společnou diskusi o tom, jak zvládat náročné situace. Zavěšený ve třídě pak slouží jako každodenní připomínka, že existuje více cest, jak dosáhnout řešení, a že požádat o pomoc je v pořádku.
Tento plakát pomáhá dětem lépe rozpoznat a pojmenovat své aktuální emoce na škále pocitů. Učitelé mohou plakát využít při diskuzi o emocích a seberegulaci, například při třídnických hodinách nebo individuálních rozhovorech. Zavěšený ve třídě pak slouží jako praktický nástroj, který dětem pomáhá vnímat své pocity, lépe je zvládat a komunikovat o nich.
Tento plakát dětem jednoduše vysvětluje, co znamená mindfulness, neboli bdělá přítomnost. Učitelé mohou plakát využít při procvičování pozornosti a klidného dýchání, při třídnických hodinách nebo jako podklad pro společnou diskuzi. Vystavený ve třídě pak děti denně podporuje v tom, aby si našly chvíli klidu a uvědomění v běžném dni.
Tento plakát slouží jako vizuální podpora při rozvoji seberegulačních dovedností u dětí v předškolním věku. Ukazuje konkrétní kroky, které mohou dítěti pomoci zvládnout intenzivní emoční prožitky a znovu nalézt vnitřní rovnováhu. Plakát posiluje schopnost seberegulace. Vhodný je pro využití v prostředí mateřské školy, školní družiny i doma.
Tento plakát přibližuje dětem tělesné projevy emocí, a podporuje tak jejich schopnost seberegulace. Pomáhá dětem propojit konkrétní emoci s tím, jak ji mohou vnímat ve svém těle, což je důležitý krok k rozpoznání a pojmenování emocí. Plakát využívá metafory a přispívá k rozvoji emoční gramotnosti u dětí předškolního a mladšího školního věku. Lze jej využít při skupinových diskusích, ve třídních kruzích i při individuální práci s dítětem.
Zmírňování stresu před maturitou – praktické tipy pro klidnější přípravu.
Infografika nabízí tipy a strategie pro efektivní učení. Přináší praktický přehled ověřených technik, které pomáhají žákům lépe si zapamatovat nové informace.
Situační kartičky pro děti v MŠ
Plakát je určený dětem v předškolním věku a znázorňuje škálu vzteku.
Plakát je určený dětem v předškolním věku a znázorňuje jednoduché seberegulační strategie.
Plakát je určený dětem v předškolním věku a pomáhá rozpoznat a regulovat emoce.
Plakát je určený dětem v předškolním věku a pomáhá dětem lépe porozumět emocím a jejich významu.
Plakát je určený dětem v předškolním věku a pomáhá jim vyjádřit pocity během dne.
Plakát je určený dětem v předškolním věku a znázorňuje čtyři základní emoce.
Plakát zobrazuje 26 emocí. Materiál je vhodný pro využití v aktivitách zaměřených na rozvoj emočních dovedností dětí v mateřských a základních školách.
Společné vzdělávání
Trauma respektující přístup
Pomůcka pomáhá dětem rozpoznat svůj aktuální stav. Pokud jsou příliš unavené nebo naopak rozrušené, nemohou se učit. K dosažení rovnováhy jim pomohou seberegulační techniky. Pokud dětem pomůžeme naučit se monitorovat svůj stav, mohou předejít jeho eskalaci a podpořit své učení.
Zažili jste situaci, kdy se Vám vypařily z hlavy naučené informace a vy jste nebyli schopní přemýšlet? Může se nám to stát během stresující zkoušky, ale i vlivem vážnějších událostí. Co se s dětmi (i námi) v takové okamžiky děje? To pomáhá blíže poznat nová infografika.
Infografika je určena pracovníkům ve vzdělávání či v sociální oblasti, kteří se setkávají, nebo se mohou setkat s dítětem s náročným chováním. Popis kroků je velmi stručný, materiál slouží k upevnění znalostí načerpaných během 16 kurzu Trauma respektující přístup jako řešení náročného chování u dětí.
Stres má dvě podoby. Jednu, která nám pomáhá růst a druhou, která nás zraňuje. Stejně působí i na děti. Některé z nich zažily či zažívají nepříznivé zkušenosti, které ovlivnily jejich chování. Infografika nám nabízí přístupy, pomocí kterých můžeme tyto děti podpořit. Materiál vznikl v rámci projektu PorT: Porozumění traumatu.